یک تولیدکننده: هدفمندی یارانه‌ها چرخ‌دنده‌های بخش تولید را شکست
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

شهریار گراوندی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به گذشت حدود چهار سال از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، افزود: در اجرای این طرح هیچ کمکی به واحدهای تولیدی نشد و بسیاری از واحدهای کوچک و بزرگ کشور با رکود و تعطیلی مواجه شدند.


وی با بیان اینکه شیوه نامناسب اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها چرخ‌دنده‌های بخش تولید را شکست، ادامه داد: قرار بود بخشی از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به بخش تولید اختصاص یابد، اما در عمل چنین حمایتی صورت نگرفت و از سوی دیگر افزایش قیمت حامل‌های انرژی هزینه زیادی را به واحدهای تولیدی کشور تحمیل کرد.


مدیرعامل شرکت سیمان سامان کرمانشاه معتقد است: این شرایط باعث شده صنایع دچار رکود شوند، واحدهای کوچک و نیمه کوچک تعطیل شوند و بازده آنها کم شود و واحدهای بزرگ به زحمت خود را سرپا نگه دارند.


گراوندی ادامه داد: در چنین شرایطی که کمکی به واحدهای تولیدی نشد، چاره‌ای جز کاهش ظرفیت و تعدیل نیرو برای این واحدها باقی نماند.


وی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها در اصل طرح خوبی بود اما شیوه اجرای آن نادرست بود، تاکید کرد: متاسفانه این طرح از روز اول با عجله و بدون کار کارشناسی فراگیر اجرا شد.


وی یادآوری کرد: به نظر من این طرح با هدف اولیه‌اش فاصله زیادی گرفت و باید بعد از پرداخت یارانه نقدی به اقشار ضعیف جامعه، اولویت بعدی با صنعت و تولید کشور بود.


گراوندی با بیان اینکه دولت جدید در این شرایط تقصیری ندارد، عنوان کرد: این اشتباهات از سوی دولت قبل رخ داده که به وعده‌ها و قول‌هایی که داده بود عمل نکرد و این دولت نیز به دلیل کمبود اعتبارت و درآمد ناکافی امکان جبران آن را ندارد.


این تولیدکننده تصریح کرد: دولت باید با یک تصمیم جدی و شجاعانه یارانه نقدی اقشاری که واقعا به آن نیاز ندارند را قطع کند و درآمد حاصل از آن را به بخش تولید و صنعت اختصاص دهد.


وی بخش تولید کشور خصوصا صنایعی که صادرات محور هستند را زمینه ساز توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال در کشور دانست که دولت باید تدابیری بیاندیشد که آنها را از فشارهای موجود خارج کند.


به گفته این تولیدکننده وقتی که چرخ تولید در کشور نچرخد، اشتغال و بالندگی را در کشور نخواهیم داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com